söndag 10 februari 2013

Säfsen

Efter att deltagarna i kursen skrivit sitt prov och samtliga blivit godkända var det dax att lämna Ludvika i torsdags eftermiddag. 
Kollegan drog till Borlänge airport, för att flyga hem till Skåne medan jag tog en semesterdag och körde den "underbara" vägen till Säfsen.
Där väntade Pirre som kört upp från Linkan och värmt upp stugan som vi hyrt över helgen. 
Vi hyrde skidor till mig som aldrig åkt utför förr. Jo en gång när jag var typ 7 och brorsan var nyfödd.
hmm Nyss?








Hur många chips får plats i munnen?

Chips? Öl?


På fredagen började jag (med instruktioner från Pirre) i lilla knappliftsbacken, som en snäll kursdeltagre tipsat om. Plogning och svängar gav mig efter några åk lite mod att ge mig på den lite större låånga backen i vuxenlift.

Jo då Det har gått bra hela helgen och jag kommer säkerligen att åka fler gånger. Men det blir inte en hel vecka som Pirre vill, jag är fullkomligt nöjd med tre dagar!


Pirre med sin Loka kollar avunsjukt på...

.... min choklad med grädde!

Jag och min tOYOta.





Där uppe kommer ... !



En liten röd prick muterades till en skidåkare !?!





Vackra sidan
Jag har lärt mig att svänga, bromsa och nästan att stanna också. 

Nu tvättar jag och packar om väskan för att lära andra om sånt som JAG kan. Denna gång i Eskilstuna. 

//Kicki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar