söndag 28 augusti 2011

En promenad

på kvällskvisten med bra musik i lurarna var riktigt skönt.
Jag gick å-varvet, där det var stiltje på vattenytan och inte mycket folk i rörelse. 
Istället för att gå hemåt vid brandstationsbron, traskade jag Storgatan upp. Vid Hamlet svängde jag av mot Trädgårdsföreningen och tog den vägen hem, genom färgskiftande fontäner och lusthus.

Lugnt och stilla
På andra sidan bor vi :)


I lördags satt vi ute hela dagen och kalasade. 
Senare på kvällen när vi käkade middag, tände vi ljuslyktorna och förundrades över att det är så tyst och stilla där vi bor. Det är ju mitt i stan trots allt!


...Det enda som inte kändes magiskt på min promenad idag var dessa knott-svärmar som envist surrar i klasar vid ån.
bzzz.


//Kicki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar