onsdag 17 augusti 2011

Ibland blir jag bara så jäkla glad!

Min Anette som kollat till mina uteväxter när jag varit på resande fot i sommar, kom igår med en massa kantareller till Casa de Dahlmansson. 
Jag och Jossan penslade på dem idag och sen lite stekning, kryddor och MUMSI!
Det är kärlek eller vänskap eller kombo av dem båda. 
Hon vet att jag är rädd för skogen och hon är liksom född med kantareller i sinnet.. Eller nåt sånt.
Tack!!
Så här ser mina små växter ut på framsidan nu. 
HUuu 
De växer om mina 162 cm när som!!
Denna korg fick jag av min mamma i våras. Pelargon. gräs och lavendel.
Trivs på min altan.

Canna och Dahlia:er  Dahlias eller vad säger man?

Pelargon och annat grönt... och en Lavendel till höger




Goca´s lila hängpetunia som fick byta bo vid Bosnienresan.



//Kicki

3 kommentarer:

  1. Vad sägs om Dahlior??? ;)
    / kram Frida.

    SvaraRadera
  2. Ja! så heter det ju!
    Jag har fått fullkomlig hjärnförlamning efter denna veckas "äventyr" m Tim. Det tar mer på psyket än man tror ibland.
    Stod i kyldisken i mataffären idag och visste inte vad jag skulle ha..
    Otäckt!

    //Kicki

    SvaraRadera
  3. Men jag glömde säga att det är himla fint o mysigt hemma hos er...jag tittar in hemma hos er här på bloggen ibland ;) /samma som ovan!

    SvaraRadera