torsdag 4 november 2010

Service med ett leende.

köpt igår, bytt idag


Slutade tidigt idag och gick hem och sov i två timmar!!
Drog bort till Hemköp o handla lite mjölk till familjens pannkakor, som jag strax ska börja med.

Var även en sväng på Scorett och bytte ett par dagsgamla skor (inte mina) som sulan lossnat på :(
Det var en mycket trevlig och serviceinriktad kille som jobbade i butiken.
Jag blir glad när "rätt" person jobbar på "rätt" plats. Det finns så många sura och otrevliga människor som jobbar i affärer och i andra serviceyrken.

Jag har fler exempel på min arbetsplats, som verkligen är ett servicejobb där vi jobbar i kundens lokaler, där jag funderar över hur min personal tänker ibland... ?
Jag menar, hur skoj är det att alltid få höra gnäll och se sura miner?
Vill själv ha ett leende och ett positivt bemötande där jag handlar. Annars ger jag fan i att gå dit nån mer gång :)
Sen har jag ju faktiskt mestadels positiv och trevlig personal, som gör sitt bästa i vardagens ljuva slit, tack o lov!!

Nähä
Pannkakor var det visst!
Sen ska jag till Anette och få mina toppar klippta.

Chop chop
//Kicki



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar