söndag 6 maj 2012

Veckans mat.

Pirre och jag åkte till mataffären i stora köpcentret och handlade veckans mat, lite hyfsat på söndagförmiddagen.
Det var normalt med folk men ingen kö i mataffären. Skönt.


Hoppas som vanligt på att slippa all "småhandling" i veckan, som alltid blir dyrare och godare än man tänkt sig.
Idag blir det kyckling med ris och wokgrönsaker. Kanske nån sötsur sås också. Smaskigt värre.


Jossan har en svullen vitprickig hals (förmodligen fluss) Pirre är genomförkyld och jag har blåsor i hela gommen och geggiga ögon.
Mysigt värre.


Men ingen vila här inte. 
"Flussen" är på ett fyratimmars rep för nån dansuppvisning med schlagertema. Passande nog har hon låten "Det gör ont" att göra koreografi till!
Jag ska ta en promenad eller två efter gårdagens frosseri och Pirre.. A han ligger på sofflocket än så länge!


Jag ska även fila lite på mina jobbsökargrejer.

//Kicki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar