söndag 9 maj 2010

Gammal äldre äldst.. ?? Gamlast

Lördagskvällen tillbringades hemma hos min "gamlaste" kompis Annelie.
Vi lärde känna varandra när jag flyttade till Vikingstad för en så där 34 år sedan!
Nyinflyttad i villaområde under uppbyggnad, så ringde en dag en kille på dörren och frågade om jag ville leka med hans lillasyster. - Okej! sa jag. Och på den vägen är det...

Hon var 5 och jag var 7år.
Vi har under åren haft både tät och mer sporadisk kontakt, men alltid funnits där för varandra i någon form.
Igår blev det mycket prat, lite mat och ett par glas till det. Naturligtvis en hel del skratt också.. :)
Mitt i röran när taxin hämtade mig, råkade min handväska bli kvar hos Annelie. Snäll som hon är, min "gamlaste" låtsaslillasyster, kom hon idag hem till mig och lämnade den :)

-"Nu är det dags att göra kväller. Nu ska Annelie ta på sig särken" är en fras från Annelies pappa Roger, som innebar: Kicki nu är det dags för dig att gå hem för nu ska vi sova!

Och nu är det väl time för mig "att göra kväller"

God natt!!
//Kicki




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar