söndag 21 februari 2010

Tidig morgon!


Så var det söndag igen!



Vaknade tidigt som vanligt och slog på TV:n. Där visades Biggest loser, som är ett av mina "att följa program".

Jag tycker att det är facinerande att se förändringar hos de som lyckas ändra sina vanor och liv, kanske för att jag själv förändrade mitt för länge sen.

Jag var en av de större i min omgivning hela min uppväxt.

Tills jag på gymnasiet bestämde mig för att göra en förändring. :)

Det är ganska lätt att ändra på vanor om man lär sig vad som är fel.

Jag hade liksom aldtig tänkt på vad morsan bjöd på för mat eller vilken effekt det hade.


Då: 1987, tappade jag en massa kilo och har hållit det sen dess. ( förutom första graviditeten ,då jag gick upp 30 kilo...!)


Det värsta är väl att behöva "ge sig till känna" när jag träffar människor som jag inte sett på länge, eftersom de inte känner igen mig. Det blir oftast att jag struntar i att ta kontakt för det är jobbigt att förklara vem jag är! Och då skedde min förändring för typ 100 år sen i min värld.


Idag blir det att hjälpa en kompis med lite flyttstäd. Inte världens roligaste men
hon var en av de få som erbjöd mig sin hjälp, när vi flyttade för ett tag sen. Så det ska bli ett nöje att kunna ge lite tillbaka! :)
Och det snöar visst fortfarande, måste ha kommit 30 cm de senaste 2 dagarna .... HU!!!!
//Kicki










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar