söndag 17 juli 2011

Facebook och Yr.no

är mina beroenden på nätet.
När jag min vana trogen kollade vädret dit vi skulle åka på semester och såg att ons- och torsdagen skulle vara mycket regniga, googlade jag runt på nätet vad som fanns att göra i omnejden.
Att kalla Flensburg för omnejd är väl att ta i (20 mil) men dit skulle vi ju liksom ändå..
Jag och sambon kollade alla ställen och adresser (för gps:en) för en gångs skull. Vi har kört vilse tillräckligt många gånger (Bremen, Milano, Dossobouno m.m) för att orka med en repa till.

På lördags morgon styrde vi mot Danmark och en veckas boende i stuga på väst-mitt-Jylland.
Över bron..

...ner i tunneln...

...upp igen...

... och utomlands!!

Nästa bro - långe Bält.

Tråkigt att åka bil.

Framme i stugan!
Stugan hade 6 bäddar och 2 extra madrasser. Perfekt för oss 2 personer! 
Att gå in i stugan var som att hoppa tillbaka till 80-talet inredningsmässigt. 
Men den var mycket väl planerad med två sovrum (1 av dem med tv!), stort kök, badrum, förråd på bv och så ett tv-rum på övervåningen.
Känner ni igen denna kille??

Två såna här hängde i taket.  ?
Jo, det är högtalarna till stereon!! Cooooolt. Hmm

Små fågelbon hängde lite överallt.

Det finns rosa elefanter.

Ingen kommentar

Istället för taklister satt dessa rep i heela huset!



Absolut okej att bo i för en vecka eller två. Men back to the 80´s forever??
Nej tack, det var inte bättre förr.
Fortsättning kommer..
//Kicki





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar